Aristotle’s Formal Logic in Teaching Public Speech
DOI:
https://doi.org/10.31802/WI.2021.4.2.006Keywords:
method of teaching public speech, logic, language, thinking, language code, parts of speech and members of a sentence, logical and grammatical analysis of an utteranceAbstract
The article discusses the issue of the place of logic in the curriculum of academic subjects «Russian language and culture of speech» and «Rhetoric». The concept of language is given in the context of theological anthropology. As one of the main methods of speech development, the logical and grammatical analysis of the utterance is presented.
Downloads
References
Асмус В. Ф. Логика. М.: ОГИЗ; Госполитиздат, 1947.
Бодуэн де Куртенэ И. А. Опыт фонетических чередований // Бодуэн де Куртенэ И. А. Избранные труды по общему языкознанию: в 2 т. / сост. В. П. Григорьев, А. А. Леонтьев. Т. 1. М.: Изд. АН СССР, 1963. С. 265–347.
Буслаев Ф. И. Историческая грамматика русского языка. М.: Учпедгиз, 1959.
Волков А. А. Курс русской риторики. М.: Индрик, 2009.
Мелетий (Соколов), игум. Как научиться хорошо говорить и писать? // Встреча. 2021. № 1 (42). С. 16–26.
Рождественский Ю. В. Теория риторики. М.: Наука; Флинта, 2006.
Saussure de, F. Cours de linguistique générale. Lausanne; Paris: Payot, 1916.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.